Co roku tysiące osób w Polsce podejmuje decyzję o tym, aby stać się właścicielem lokalu gastronomicznego. Restauracje, bary czy kawiarnie przyciągają rzesze ludzi, którzy chcą spróbować szczęścia w tym biznesie. Wielu związało z gastronomią swoje życie.
Prowadzenie lokalu gastronomicznego na pierwszy rzut oka wydaje się proste, a osiągnięcie sukcesu – w zasięgu ręki. Tym bardziej, że często można się natknąć na restauracje, które – choć oferują dania niskiej jakości i obsługę na bardzo przeciętnym poziomie – sprawiają wrażenie, że dobrze sobie radzą. Wydawałoby się, że wystarczy znaleźć dobre miejsce, gotować smaczne dania, serwować je w atrakcyjny sposób i… samo się kręci.
Jednak gastronomia jest bardzo konkurencyjnym i wrażliwym rynkiem, na którym do wybicia się lub choćby tylko przetrwania potrzebne są wyjątkowe predyspozycje, wiedza i zaangażowanie. A przede wszystkim pasja i determinacja. Miej jednak na względzie, że lokal lokalowi nierówny. Choć stosowanie opisanych tu metod zarządzania sprawdziło się w wielu firmach, Ty – zanim zaczniesz je wdrażać – zastanów się, które z nich najlepiej zdadzą egzamin w twojej sytuacji.
Ten wyjątkowy poradnik to kompendium wiedzy o zarządzaniu gastronomią w dwóch częściach. Część pierwsza dotyczy działań marketingowych bezpośrednio związanych z gośćmi: jakości, oferty, promocji i sprzedaży. Wyjaśnia też zagadnienia związane z otwieraniem lokalu gastronomicznego, wymagające połączenia wiedzy marketingowej z umiejętnością zarządzania procesami wewnętrznymi. Część druga poradnika jest poświęcona organizacji działalności: zaopatrzeniu, zarządzaniu personelem, kontroli kosztów i wyników finansowych. Przeczytasz w niej również o tym, jak z sukcesem kierować siecią lokali gastronomicznych.
Wiedza zawarta w książce jest wynikiem wielu lat pracy autora na różnych stanowiskach w firmach gastronomicznych. Doświadczenie akademickie i praca jako doradca biznesowy są dodatkową gwarancją, że przedstawione tematy zawierają wiedzę opartą na solidnych biznesowych podstawach i sprawdzoną na polskim rynku. Szerokie doświadczenie zawodowe autora sprawia, że książka ma charakter niezwykle praktyczny.
W poradniku podano wiele przykładów – wszystkie one są zaczerpnięte z życia. Stanowią fragment polskiej rzeczywistości gastronomicznej i służą za dobrą podstawę do przemyśleń.
Menedżer gastronomii, podobnie jak poprzednia książka tego autora Ciemna strona Gastronomii – jak skutecznie przeciwdziałać nieuczciwości pracowników, zawiera przykłady gotowych do zastosowania narzędzi menedżerskich, jest napisana w przystępnej formie, a lekturę uprzyjemniają satyryczne rysunki.
Poradnik ten polecany jest przez ekspertów od zarządzania lokalami gastronomicznymi.
Oto, co o książce sądzą eksperci:
Z pewnością każdy, niezależnie od wykształcenia i doświadczenia, kto podejmuje decyzję o otwarciu własnej restauracji, restrukturyzacji lub zmianach w już działającym lokalu, powinien uważnie książki tego autora przeczytać. Przekazana w nich wiedza jest bardzo obszerna, usystematyzowana i kompletna. Dzięki temu nawet osoby już prowadzące działalność gastronomiczną mogą znaleźć cenne porady lub inspiracje do nowych działań.
Sylwester Cacek – prezes zarządu Sfinks Polska S.A.
To bardzo potrzebna książka. W sposób logiczny, rzeczowy i kompleksowy przedstawia zasady organizacji funkcjonowania lokalu gastronomicznego. Poza wartością merytoryczną, jej niewątpliwym atutem jest łatwa w odbiorze i zachęcająca do lektury forma. To pozycja obowiązkowa dla osób chcących otworzyć gastronomiczny biznes, a także menedżerów i właścicieli lokali oraz uczniów i studentów kierunków związanych z gastronomią.
dr hab. Iwona Kowalczuk - adiunkt w Zakładzie Zarządzania w Gastronomii i Hotelarstwie, SGGW w Warszawie
Parę słów o autorze:
Jan Marek Mołoniewicz – (MBA) – praktyk gastronomii oraz specjalista zarządzania z wieloletnim doświadczeniem w sieciach restauracji w Polsce i za granicą. Znany ekspert i doradca, właściciel firmy szkoleniowej, trener oraz autor poradników biznesowych. Pomysłodawca i wykładowca studiów podyplomowych Nowoczesna organizacja i zarządzanie w gastronomii w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.
Stosowanie metod opisanych w tej książce przyniesie Ci:
• lepsze wyniki finansowe
• łatwiejszą współpracę z personelem
• możliwość rozwoju firmy
• spokojniejsze zarządzanie twoim biznesem
• więcej satysfakcji z pracy.
Zamów już dziś!
tel.: 48 362 91 72 lub 507 136 349
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.
|