Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Menedżer gastronom...
Jak znaleźć pracę ...
Barista – za...
Warsztaty ze Starb...
Rewolucja w rekrut...
Szkolenie kucharsk...
Niezadowolony klie...
Ustroń i Mikorzyn ...
Szkolenie kelnersk...
Wizerunek biznesme...
Przebojowi wariaci
Rekrutacja zewnętr...
Praca i edukacja w...
PZH zaprasza na sz...
Język angielski w ...
Big Brother dla ka...
Sprawdź jaki masz ...
Nieobecny usprawie...
Psychologia współp...
Cudzoziemiec w Pol...
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
KALETA Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
RATIONAL
Smoker
Firelight Glass
Hello Coffee
LMS Online Sp. z o.o.
Nektar Natura
Artykuły spożywcze
Robvita
Pizzola
Hello Coffee
Menos
Caffetea
Sokołów
Belfood
Barry Callebaut
Lemonia
Makro Cash & Carry
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Twoja kariera
Rekrutacja pracowników

Rozmowa kwalifikacyjna ( „interview”) jest kolejnym, po selekcji na podstawie dokumentów, etapem rekrutacji.

Może odbywać się w firmie doradztwa personalnego a następnie w firmie w której osoba ubiega się o pracę lub bezpośrednio u właściwego pracodawcy. Celem rozmowy jest oczywiście bliższe poznanie kandydata na proponowane przez firmę stanowisko. Osoba przeprowadzająca rekrutację ocenia sposób bycia, prezencję, cechy charakteru kandydata, które są istotne dla wykonywania proponowanej pracy. Chodzi przede wszystkim o to, by przyjrzeć się temu, czego na podstawie CV, listu motywacyjnego nie da się wywnioskować.
U wielu osób ubiegających się o pracę rodzi się pytanie: jak rozmawiać z pracodawcą by otrzymać tę wymarzoną posadę? Należy oczywiście pamiętać o pewnych, mieszczących się w ramach dobrego smaku granicach.
Optymizm- mile widziany!
Wybierając się na rozmowę kwalifikacyjną trzeba być po prostu optymistą. Nie wolno wmawiać sobie, że praca jest zbyt trudna, że się niczego nie potrafi, że na pewno będą lepsi. Pesymizm łatwo zauważyć i na pewno nie zachęci to potencjalnego pracodawcy! Należy być jednak realistą i mieć świadomość tego, że zawsze znajdą się lepsi i gorsi od nas. Nawet jeśli rozmowa kończy się niepowodzeniem nie wolno traktować tego jak życiowej porażki. To nowe doświadczenie warto po prostu dołączyć do zbioru innych i wyciągnąć wnioski na przyszłość.
Jak się ubrać?
Niewątpliwie wygląd zewnętrzny kandydata zwraca uwagę osoby prowadzącej spotkanie. Mile widziany będzie na pewno skromny, klasyczny strój. Nie należy jednak przesadzać ze zbytnią elegancją. Odpada także, w przypadku kobiet, zbyt krótka spódniczka i wydekoltowana bluzka – to na pewno nie wzbudzi zaufania.
Jak się zachować?
Przede wszystkim trzeba opanować zdenerwowanie, które często pojawia się u osób ubiegających się o pracę. Na chwilę przed spotkaniem należy się po prostu wyciszyć i powiedzieć : „ poradzę sobie” – to naprawdę pomaga! Wszelkiego rodzaju środki farmakologiczne służące uspokojeniu nerwów odstawiamy na bok. Uwaga! Mogą zaszkodzić, nie pomóc!
Wchodząc do pomieszczenia gdzie będzie się odbywać rozmowa należy pamiętać o uprzejmym „dzień dobry” i serdecznym uśmiechu. Witając się dobrze jest podać rękę. Zawsze trzeba pamiętać o tym by unikać zbytniej pewności siebie, arogancji i postawy roszczeniowej wobec wszystkiego i wszystkich.
Najważniejsza jest naturalność – bycie sobą.
Kreowanie się na zupełnie inną osobę jest całkowicie bezsensowne. Wcześniej czy później zostaniemy po prostu zdemaskowani. W czasie rozmowy zdecydowanie należy unikać poufałości, zwierzeń, zbytniej swobody i przede wszystkim plotek.
O co pyta pracodawca?
Większość pytań pracodawcy można łatwo przewidzieć; doświadczenie zawodowe, plany na przyszłość, powód zmiany pracy, kursy, wiadomości na temat firmy. Na pytania pracodawcy należy odpowiadać szczerze i rzeczowo. Trzeba mieć świadomość tego, że pytania mogą być troszkę podchwytliwe, np. na pytanie o powód zmiany pracy nie odpowiadamy: „ bo denerwował mnie szef i wszyscy współpracownicy”. Przekazywanie negatywnych opinii o poprzednim miejscu pracy i współpracownikach jest niefortunnym posunięciem. Świadczy o nielojalności pracownika wobec poprzedniego pracodawcy, co przecież może się zdarzyć wobec każdego następnego.

Doradca Hotelarza
  Nr 11 (62) 2002 Listopad
 [ 1 ]  2 następnanastępna strona (2 z 2)


 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: PAPSTAR KALETA Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska RATIONAL Robvita Pizzola Robot - Coupe Smoker Matlix Metro Plast Firelight Glass Goblet – sprzedaż hurtowa sztućców Hello Coffee Voigt EasyFairs Poland - Targi w Krakowie Gaspol Krosno Belgium`s Best Mazowiecka Grupa Szkoleniowo – Doradcza Nektar Natura Zakłady Chemiczne EmiChem P.P. Barson Artek Iglotex Lemonia CTK Doram Piórex Sokołów Menos
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000